Nadat u ingelogd bent bij DirectAdmin krijgt u het 'Home' scherm te zien tenzij er meerdere domeinen op het hostingaccount staan, dan moet u eerst op het domein klikken dat u wilt beheren.


Stap 1. In het 'Home' scherm kijkt u onder het kopje 'E-mail Management' en klikt u hier op het linkje 'E-mail Accounts.



Stap 2. In het nieuwe scherm heeft u een overzicht van alle e-mail accounts die aangemaakt zijn voor het domein. Om een nieuw account aan te maken klikt u op 'Create mail account'.


Note: Het eerste e-mail account dat standaard is aangemaakt wordt gebruikt voor het systeem van DirectAdmin, deze kunt u zelf niet gebruiken of verwijderen.



Stap 3. U kunt nu de naam en het wachtwoord opgeven voor het e-mail account, DirectAdmin geeft de optie om een willekeurig wachtwoord te maken. De Quota kan ingesteld worden om te limiteren hoeveel schijfruimte het e-mail account mag gebruiken, de waarde 0 betekend dat het geen limiet heeft. In het laatste veld wordt er aangegeven hoeveel berichten het account mag versturen per dag, dit is standaard 200. Tenzij u van plan bent om massaal mail te versturen kan dit veld beter leeg gelaten worden.


Nadat u klaar bent klikt u op de knop 'Create'.



Stap 4. Nadat het e-mail account is aangemaakt worden de gegevens weergeven die ingevuld kunnen worden in een mail programma zoals Outlook. Noteer deze goed. 


Het e-mail account is nu aangemaakt.